Ayman Abdelhady, 17, åker X4:an till skolan fem gånger i veckan.
Hur upplever du X4:an?
– Helt okej, ibland blir den inställd och det är lite jobbigt, men annars är det okej.
Många av klagomålen handlar om hur chaufförerna kör, är det något du tänkt på?
– Ja, en gång stod jag vid hållplatsen och busschauffören stannande inte alls, han åkte bara förbi. Alla stod och väntade men han stannade inte alls.
Li Appelqvist, 19, åker X4:an fem dagar i veckan, hon kan förstå att så många klagomål kommer in om linjen.
– Den är inte alls bra, den är alltid sen och åker för sällan, så det är alltid mycket folk på den. Speciellt på morgonen och eftermiddagen.
En del klagomål handlar om att chaufförerna kör vårdslöst, hur upplever du det?
– Det kan jag hålla med om, inte alla men en del gör det. Vissa kollar i mobilen när de kör bussen så då kan det, ja, bli lite konstigt.
Thomas Gustafsson, 62, åker X4:an på vardagar och han är nöjd med busslinjen.
– Jag tycker den är bra, den går när den ska, nu exempelvis.
En del klagomål handlar om att chaufförerna kör vårdslöst, är det något du upplevt?
– Jo, det händer ju, vissa gör ju det.
Selma Wiberg, 17, åker X4:an till vardags.
Hur upplever du X4:an?
– Den är okej, men Grön Express som gick innan, gick hela vägen hem till mig. Nu måste jag byta, så därför uppskattar jag den inte men annars är den okej.
Magdalena Lundstedt Nordén, 50, åker X4:an oregelbundet men nyttjar linjen varje månad.
Hur upplever du X4:an?
– För mig går den ganska bra, den går snabbt in till stan och det tycker jag är positivt.
En del klagomål handlar om hur andra resenärer beter sig, är det något du tänkt på?
– Jo, men ibland så är det personer som inte visar biljetten för chauffören, och det har jag väl reagerat på. Det borde man göra automatiskt.
Västtrafik: ”Absolut förbjudet”
Hos Västtrafik är klagomålen om chaufförers körstil inte obekant. Jenny Sandkvist, kommunikatör hos kollektivtrafikbolaget, säger att mobilsamtal under körning är förbjudet.
– Nej, det får de absolut inte göra.
Vad tänker du om att det förekommer?
– Det är så klart inte bra att det ser ut så.
Är detta ett vanligt förekommande klagomål?
– Det händer att vi får in den typen av klagomål.
LÄS MER:Här är Härrydas mest sågade busslinje – klagomålen haglar